REGULAMIN
Regulamin określa zasady korzystania z Platformy, działającej pod adresem https://norbertpijarski.pl/ , w tym m.in. warunki składania Zamówień na Towary dostępne w Platformie, zasady dostarczania zamówionych Towarów do Klienta/Konsumenta, sposób i termin uiszczania ceny, uprawnienia związane z odstąpieniem od umowy, zasady składania reklamacji, odpowiedzialności Portalu.
I. DEFINICJE
Określenia użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:
1) Platforma – Norbit spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Radomiu przy ul. 1905 Roku 21 lok. 101, 26-600 Radom, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Warszawie XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000836429, NIP 9482621922, wysokość kapitału zakładowego 5 000,00 zł, zwana dalej Portalem
2) Oferta – asortyment produktów i usług oferowanych przez Platformę, które mogą być zamówione za pośrednictwem platformy bezpośrednio w sklepie, ewentualnie pod adres wskazany przez konsumenta,
3) Zamówienie- oświadczenie woli składane za pośrednictwem portalu na wybrany przez niego produkt, skutkujące zawarciem umowy ze Sprzedawcą,
4) Konsument- osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, składającą zamówienie za pośrednictwem sprzedawcy – platformy,
5) Klient– posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych osoba fizyczna, mająca miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej a w wypadkach przewidzianych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych i mająca miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej lub posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych osoba prawna, mająca siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej albo mająca siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której szczególne przepisy przyznają zdolność prawną;
6) Platforma – strony internetowe, aplikacje, narzędzia i inne urządzenia serwisu https://norbertpijarski.pl/ oraz jego jednostek powiązanych i partnerów handlowych, na których udostępnia się usługi,
7) Sprzedawca – podmiot, prowadzący działalność gospodarczą zgodnie ze złożonym w tymże zakresie oświadczeniem klientowi, w zakresie oferowanych przez siebie usług na platformie portalu i korzystający z usług świadczonych przez portal po zaakceptowaniu przez nią jego zgłoszenia rejestracyjnego, w celu zawarcia i opłacenia umów,
8) Dane sprzedawcy – informacje dotyczące sprzedawcy, w tym dane podmiotu będącego właścicielem sprzedawcy i dane kontaktowe, informacje ogólne, asortyment produktów, tudzież ceny poszczególnych produktów, logotyp, grafika, obszar dostawy, koszty dostawy oraz minimalne kwoty zamówienia,
9) Formularz – formularz służący do rejestracji klienta/konsumenta oraz do zawarcia Umowy ze sprzedawcą, dostępny na stronie internetowej portalu,
10) Usługa – czynności oferowane konsumentowi/klientowi przez portal za pośrednictwem platformy, w tym w szczególności publikacja oferty, ułatwienie/pośredniczenie przy zawieraniu umów w tym przekazywanie zamówień do właściwego sprzedawcy, umożliwienie dodawanie ocen, komentarzy i opinii na temat poszczególnych sprzedawców oraz ich wyświetlenia, umożliwienia, z zastrzeżeniem poniższych, uiszczenia online – opłat tytułem realizacji umów na rzecz sprzedawców [obsługa płatności],
11) Treści – wszelkie informacje, opisy, zdjęcia lub inne treści wprowadzane przez Klienta/Konsumenta lub Platformę do https://norbertpijarski.pl/, niezależnie od tego, czy spełniają cechy utworu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Treściami wprowadzanymi przez Użytkownika są w szczególności Opinie.
12) Konto – spersonalizowany panel administracyjny konsumenta/klienta dostępny po dokonaniu skutecznej rejestracji i zalogowaniu się przez niego na stronie internetowej https://norbertpijarski.pl/.Po podaniu ustalonego wcześniej loginu oraz hasła, za pomocą którego może korzystać z usług świadczonych przez portal, w tym w szczególności składać zamówienia na produkty oferowane przez poszczególnych sprzedawców (funkcja dostępna w przypadku jej wprowadzenia).
13) Opinie – treści wprowadzane do https://norbertpijarski.pl/ przez Użytkowników po dokonaniu zamówienia polegające w szczególności na ocenie usług i produktów dostarczanych przez Sprzedawcę za pomocą numerycznej skali oraz dodaniu komentarza (funkcja dostępna w przypadku jej wprowadzenia).
14) Umowa – stosunek prawny zawarty pomiędzy Klientem/Konsumentem a Sprzedawcą na podstawie złożonego zamówienia dotyczący jego realizacji oraz jego dostawy lub osobistego odbioru,
15) Rejestracja – oznacza wprowadzenie przez konsumenta/klienta do portalu informacji, których podanie jest konieczne do uruchomienia usługi portalu,
16) Regulamin – niniejszy regulamin wraz z załącznikami
17) System płatności online – przelewy24.pl (operator płatności – PayPro S.A. ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, NIP: 779-236-98-87,Regon: 301345068, Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Nr KRS 0000347935, wysokość kapitału zakładowego: 4 500 000 zł, wpłacony w całości, lub przelew na rachunek bankowy Portalu Norbit spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Radomiu przy ul. 1905 Roku 21 lok. 101, 26-600 Radom, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Warszawie XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000836429, NIP 9482621922, wysokość kapitału zakładowego 5 000,00 zł
18) Ustawa – Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r., poz. 1036).
II. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Portal świadczy usługi drogą elektroniczną zgodnie z Regulaminem.
2. Rozpoczęcie świadczenia usług przez Portal następuje z chwilą rozpoczęcia korzystania przez konsumenta/klienta z Platformy, co jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
3. Korzystając z Platformy Konsumenci mają obowiązek postępować zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawnymi oraz zasadami współżycia społecznego.
4. Zakazane jest wykorzystywanie przez Konsumentów Usług w sposób sprzeczny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawnymi, dobrymi obyczajami lub w sposób naruszający uzasadnione interesy Spółki. W szczególności Konsument nie będzie podejmował czynności, które mogłyby narazić Spółkę na jakąkolwiek szkodę majątkową.
5. Zabronione jest pobieranie przez Konsumentów zawartości baz danych udostępnionych na Platformie i wtórne ich wykorzystywanie w całości lub w istotnej części co do jakości lub ilości.
6. Spółka zastrzega, iż wszystkie wiadomości i materiały dostępne na Platformie są objęte ochroną prawa autorskiego. Konsument ma prawo do korzystania z nich jedynie w ramach dozwolonego użytku osobistego. Kopiowanie, zwielokrotnianie, rozpowszechnianie w Internecie i inne formy korzystania z materiałów i wiadomości umieszczonych na Platformie wykraczające poza granice dozwolone prawem jest zabronione.
7. Regulamin ma zastosowanie wyłącznie do usług świadczonych przez portal, za które ponosi pełną odpowiedzialność. Portal informuje, że korzystanie z platformy przez konsumenta jest usługą świadczoną drogą elektroniczną, w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r o świadczeniu usług drogą elektroniczną, które to odbywa się na podstawie niniejszego regulaminu. Przedmiotowy regulamin określa w szczególności zasady świadczenia usług oferowanych na platformie, ich zakres oraz zasady korzystania z nich. Portal nie odpowiada natomiast za prawidłowe wykonanie umowy, albowiem nie jest jej stroną.
8. Akceptacja Regulaminu potwierdza wyrażenie przez konsumenta/klienta zgody na korzystanie z portalu na warunkach określonych w Regulaminie. Portal udostępnia konsumentom/klientom za pośrednictwem platformy w systemie teleinformatycznym, a także sposób umożliwiający jego pobranie, odtworzenie, utrwalenie i wydrukowanie.
III. RODZAJE I ZAKRES USŁUG PLATFORMY
1. Portal świadczy usługi polegające m.in. na umożliwieniu dokonania wyboru oferty przez konsumenta/klienta zamieszczonej na Portalu, w takim przypadku klient/konsument zawiera umowę z Portalem.
2. Portal prezentuje wszystkie możliwe dane w sposób wyraźnie wskazujący klientowi/konsumentowi jego prawa i obowiązki w przypadku akceptacji oferty Sprzedawcy,
3. Ogłoszenia zamieszczone w Platformie mają charakter informacyjny i nie są poczytywane za reklamy lub oferty w rozumieniu art. 661 Kodeksu cywilnego ani rekomendacje ze strony Portalu do skorzystania z usług.
4. Korzystanie z Usług Portalu nie powoduje powstania stosunku prawnego pomiędzy Portalem a konsumentem. Działalność Portalu polega wyłącznie na umożliwieniu Konsumentowi wyboru towaru/usługi celem złożenia zamówienia.
7. Portal zbiera i przetwarza dane osobowe podane przez podmioty zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Przetwarzania Danych Osobowych, stanowiącą Załącznik nr 1 do Regulaminu.
IV. UMOWA I ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1. Umowa zawierana jest w momencie ukończenia składania Zamówienia przez Konsumenta poprzez kliknięcie przycisku „Zamawiam i płacę”. Konsument niezwłocznie otrzyma potwierdzenie jej zawarcia na podany przez siebie podczas składania Zamówienia adres mailowy.
2. Umowa może być prawidłowo wykonana przez Portal wyłącznie pod warunkiem podania przez Klienta/Konsumenta prawidłowych i pełnych danych kontaktowych podczas składania Zamówienia. Klient/Konsument jest zobowiązany do natychmiastowego zgłoszenia wszelkich nieścisłości w danych, w szczególności dotyczących płatności, które zostały przekazane lub wymienione Spółce lub Restauracji.
3. W celu uzyskania informacji o statusie realizacji Umowy Klient/Konsument może kontaktować się bezpośrednio z Portalem za pomocą danych kontaktowych podanych w Platformie oraz potwierdzeniu Zamówienia, o którym mowa w ust. 1. Po złożeniu Zamówienia przez Klienta/Konsumenta, powinien być dostępny za pośrednictwem telefonu lub poczty elektronicznej zarówno dla Sprzedawcy, jak i Platformy, zgodnie z danymi kontaktowymi wskazanymi przy składaniu Zamówienia.
4. Jeżeli Klient/Konsument zdecyduje się na realizację Umowy poprzez dostarczenie mu zamówionych produktów, powinien on być obecny pod wskazanym przy składaniu Zamówienia adresem dostawy w celu jego odbioru.
5. Platforma wskazuje Klientowi/Konsumentowi, że Sprzedawca jest uprawniony do odstąpienia od Umowy, w przypadku:
a) zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej realizację Umowy,
b) dezaktualizacji zamieszczonej w Platformie Oferty w sytuacji, gdy Klient/Konsument nie zgodził się na alternatywę dotycząca Zamówienia złożoną przez Sprzedawcę,
c) przekazania przez Konsumenta nieprawidłowego lub nieosiągalnego numer telefonu lub adresu dostawy.
6. W przypadku odstąpienia od Umowy przez którąkolwiek ze stron traktuje się ja jako niezawartą. Platforma dokona zwrotu płatności uiszczonej przez Klienta/Konsumenta przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument.
7. W przypadku złożenia przez Klienta/Konsumenta fałszywego Zamówienia lub niewykonania przez niego Umowy (w szczególności przez jej nieopłacenie lub nieobecność w miejscu dostawy lub w punkcie odbioru w celu odebrania zamówionych produktów), Platforma jest uprawniona do odmowy przyjęcia jakichkolwiek przyszłych Zamówień od takiego Klienta/Konsumenta.
8. Platforma jest uprawniona do niezwłocznego odrzucania Zamówień składanych przez Klientów/Konsumentów, jeżeli zachodzi uzasadniona wątpliwość co do ich poprawności lub autentyczności. W przypadku odrzucenia przez Platformę zamówienia już opłaconego, Platforma przeleje wpłaconą kwotę na rachunek, z którego nastąpiła płatność. W przypadku uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa, Platforma jest zobowiązana do powiadomienia o tym fakcie odpowiednich organów ścigania.
V. WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG PORTALU DLA ZLECENIODAWCÓW
1. Świadczenie Usługi odbywa się wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą Platformy.
2. Portal z obowiązuje się do umożliwienia Klientom/Konsumentom przeglądania treści znajdujących się w Platformie oraz przeznaczonych do udostępnienia użytkownikom Platformy.
VI. PŁATNOŚCI
1. Dostęp do funkcjonalności Platformy jest bezpłatny, jednakże niektóre funkcjonalności Platformy wskazane przez Portal mogą być odpłatne.
2. Portal zastrzega sobie możliwość wprowadzenia nowych odpłatnych funkcjonalności Platformy lub wprowadzenia odpłatności za istniejące funkcjonalności Platformy, co każdorazowo nastąpi wyłącznie w drodze odpowiedniej zmiany Regulaminu na zasadach określonych w Regulaminie.
3. Wykonywanie płatnych Usług świadczonych przez Portal rozpoczyna się w momencie odnotowania wpłaty całości opłaty za wybrane funkcjonalności na rachunku bankowym Portalu.
4. Opłaty za usługi świadczone przez Portal mogą być uiszczane przez Klientów/Konsumentów za pomocą przelewu, karty płatniczej lub za pomocą dostępnych na stronie Platformy serwisów płatnościowych.
5. Wszystkie ceny podane w Platformie są wyrażone w złotych polskich i zawierają podatek od towarów i usług VAT. Cena określona przy złożeniu zamówienia jest łączną ceną zawierającą wszystkie koszty ponoszone w związku z zamówieniem.
6. W momencie zawarcia Umowy zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, po stronie Klienta/Konsumenta powstaje obowiązek płatności na rzecz Portalu ceny wynikającej z Zamówienia. Podana w Zamówieniu cena stanowi całkowitą cenę jaką Zamawiający zobowiązany będzie zapłacić wraz z należnym podatkiem oraz kosztem dostawy. Obciążenie Zamawiającego dodatkowymi kosztami nastąpi wyłącznie po uzyskaniu jego wyraźnej zgody. Klient/Konsument może wywiązać się ze wskazanego w zd. pierwszym obowiązku na skutek skorzystania z oferowanych za pośrednictwem Platformy Systemów Płatności Online lub przekazując należność kurierowi w momencie dostawy lub płacąc u przy odbiorze.
7. Z zastrzeżeniem postanowień Regulaminu zwrot płatności online winien być możliwy wyłącznie w przypadku niemożności dostarczenia części Zamówienia i akceptacji realizacji części tego Zamówienia przez Klienta/Konsumenta. Zwrot jest zawsze dokonywany na rachunek, z którego dokonano płatności.
8. Zwrot płatności online jest dokonywany w terminie do 10 dni roboczych od momentu uzyskania przez Portal informacji o odstąpieniu od zawartej Umowy. W przypadku odrzucenia Zamówienia, zwrot płatności online jest dokonywany w terminie do 10 dni roboczych od momentu tegoż odrzucenia.
VII. OCENY I KOMENTARZE (funkcja dostępna w przypadku jej wprowadzenia).
1. Klient/konsument ma możliwość zamieszczania w Platformie Opinii dotyczących Sprzedawcy. Treści ocen oraz odpowiedzi są informacjami jawnymi w Platformie dla każdego Klienta/Konsumenta.
2. Dopuszczalna w Platformie treść opinii odnosi się w szczególności do jakości wykonanej usługi oraz kontaktu ze Sprzedawcą.
3. Opinia nie może naruszać dobrych obyczajów i przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności nie może zawierać: wulgaryzmów, treści obscenicznych i pornograficznych lub nawołujących do szerzenia nienawiści, rasizmu, ksenofobii oraz konfliktów między narodami, adresów stron internetowych lub odnośników do innych serwisów internetowych, treści o charakterze reklamowym, innych treści o charakterze komercyjnym, jakichkolwiek szczegółowych danych Klinetów/Konsumentów lub innych osób fizycznych, w szczególności: imienia i nazwiska, miejsca zamieszkania, numeru telefonu lub adresu e-mail, wyrażeń naruszających prawa podmiotów trzecich, w tym prawa własności intelektualnej, dóbr osobistych, tj. dobrego imienia czy renomy, treści nieprawdziwych, zniesławiających lub stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji.
4. Portal upoważniony jest, po uprzednim zawiadomieniu wystawiającego opinię na wskazany przy rejestracji adres e-mail, do usuwania zamieszczonych opinii w całości lub w części, bądź jej zmiany w niezbędnym zakresie, gdy opinia:
1) została wystawiona przez osobę nie korzystającą z usług danego Sprzedawcy,
2) odnosi się do innego Sprzedawcy niż opiniowany lub innej usługi niż opiniowana,
3) stanowi kolejną opinię odnoszącą się do tej samej usługi,
4) została wystawiona w sposób wskazujący na działanie automatów sieciowych,
5) narusza postanowienia Regulaminu.
5. Sprzedawca wyraża zgodę na opublikowanie opinii z oznaczeniem jej imieniem bądź nazwą danego Sprzedawcy.
6. Zabronione jest podejmowanie przez jakiegokolwiek z użytkowników Platformy działań polegających na wystawianiu opinii celem uzyskania wyższej wiarygodności w systemie ocen lub obniżania wiarygodności innych Sprzedawców np. przy użyciu kont innych Klientów/Konsumentów lub przez osoby im bliski, osoby wspólnie zamieszkujące, bądź inne osoby, z którymi Klient/Konsument pozostaje w relacjach powodujących uzasadnione wątpliwości, że Klient/Konsument i te osoby działają wspólnie i w porozumieniu, w tym z wykorzystaniem urządzeń lub programów.
7. Klient/Konsument ponosi odpowiedzialność za wszelkie treści umieszczane w Platformie, w tym w opiniach i odpowiedziach.
VIII. WYMAGANIA TECHNICZNE
1. Usługi Portalu są świadczone za pomocą sieci Internet. Portal nie ponosi odpowiedzialności za ograniczenia związane z wykorzystywaniem tej sieci.
2. Uzyskanie dostępu do Platformy oraz jego funkcjonalności uwarunkowane jest spełnieniem przez system teleinformatyczny Klienta/Konsumenta następujących wymagań technicznych:
a) dowolne urządzenie z dostępem do Internetu,
b) system operacyjny urządzenia ………………………………,
c) zaktualizowana przeglądarka internetowa z włączoną obsługą Javascript i Cookies, Obsługiwane wersje przeglądarek: ………………………..;
d) dostęp do konta e-mail,
3. Portal podejmuje ciągłe starania w celu właściwego zabezpieczenia działalności Platformy. Klienci/Konsumenci przyjmują do wiadomości, że korzystanie z usług świadczonych z wykorzystaniem publicznej sieci Internet związane jest z istotnymi zagrożeniami pozyskania i modyfikowana danych Klientów/Konsumentów przez osoby nieuprawnione. Portal zaleca stosowanie należytych środków technicznych, zmniejszających te zagrożenia, w szczególności poprzez na bieżąco aktualizowane programy antywirusowe.
4. Portal zobowiązuje się powstrzymać od wszelkich działań mogących utrudnić, bądź destabilizować funkcjonowanie Platformy lub korzystanie z jego funkcjonalności. Za działania, o których mowa powyżej, uznaje się m.in.:
a) próby zakłócenia lub odcięcia dostępu do kont innym Usługobiorcom lub komputerom (ataki DOS, DDOS, DNS spoofing);
b) phishing, czyli fałszowanie informacji pozwalającej zidentyfikować Sprzedawcę lub ukrywanie takiej informacji bez uprzedniego pisemnego zezwolenia Portalu;
c) wprowadzanie do Platformy szkodliwego oprogramowania, w tym wirusów, koni trojańskich lub robaków internetowych;
d) nieautoryzowane skanowanie sieci lub komputerów innych podmiotów w poszukiwaniu luk zabezpieczeń;
e) nieautoryzowane monitorowanie ruchu sieciowego lub inne próby przechwycenia informacji pochodzących od, lub przeznaczonych dla innych Klientów/Konsumentów,
f) nieautoryzowane próby przełamania zabezpieczeń komputera, sieci czy konta innego Klienta/Konsumenta,
g) użycie programu, skryptu lub polecenia przeznaczonego do zakłócenia sesji innego Klienta/Konsumenta;
h) pharming, czyli użycie złośliwego oprogramowania, zakłócanie pracy serwerów DNS lub inne środki mające na celu przekierowanie Klienta/Konsumenta do strony WWW lub innego serwisu podszywającego się pod Portal w celu pozyskania od Klientów/Konsumentów danych osobowych, danych niezbędnych do logowania w Serwisie lub innych informacji;
i) nieautoryzowane udostępnianie innym osobom Konta i przejmowanie adresów IP,
j) pośrednie lub bezpośrednie wysyłanie, zbieranie, sprzedaż lub dystrybucja adresów mail dla celów wysyłki niechcianej korespondencji e-mailowej (spam).
IX. ODPOWIEDZIALNOŚĆ PORTALU
1. Portal zobowiązany jest świadczyć usługi z należytą starannością.
2. W związku ze świadczonymi na rzecz Sprzedawcy usługami Portal nie ponosi odpowiedzialności z tytułu:
1) trwałej albo czasowej niemożliwości świadczenia Usługi oraz z tytułu nienależytego świadczenia Usługi z przyczyn niezależnych od Portalu, w tym na skutek wystąpienia siły wyższej lub z przyczyn leżących wyłącznie po stronie podmiotów trzecich za pomocą, których Usługa jest świadczona,
3. Odpowiedzialność Portalu z tytułu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną obejmuje wyłącznie przypadki zaistniałe z powodu winy umyślnej.
4. Portal nie ponosi odpowiedzialności, gdy oferowane do sprzedaży produkty nie spełniają indywidualnych oczekiwań klienta i nie posiadają indywidualnych właściwości. Zawierając umowę sprzedaży strony nie określają żadnego specyficznego celu, dla którego nabywany jest lub wytworzony produkt.
5. Klient/Konsument zobowiązany jest korzystać z portalu, w sposób zgodny z jej przeznaczeniem i powstrzymywać się od wszelkiej działalności, która mogłaby zakłócać jej prawidłowe funkcjonowanie.
6. Portal może zablokować możliwość składania zamówień przez klienta, jeżeli uzna jego działanie za naruszające powszechnie obowiązujące przepisy prawa, dobre obyczaje lub zasady współżycia społecznego. Portal może zablokować możliwość, o której mowa w zdaniu poprzednim również wtedy, gdy uzyska podejrzenie, że klient naruszył postanowienia przedmiotowego regulaminu. O zablokowaniu składania zamówień klient zostanie poinformowany poprzez wiadomość e-mail wysłaną na adres poczty elektronicznej podany w trakcie składania zamówienia. Po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego możliwość składania zamówień może zostać odblokowana.
7. Informacje o produkcie zamieszone na portalu nie są równoznaczne z dostępnością tych towarów i możliwością realizacji zamówienia.
8. Jeśli nic innego nie wynika z treści informacji umieszczonej w Portalu lub odpowiednim regulaminie, ceny oferowanych produktów nie podlegają dodatkowym rabatom lub promocjom, które mogą w tym czasie obowiązywać w sklepach sprzedawcy.
9. W najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie Platforma nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, przerwy w funkcjonowaniu portalu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością portalu z komputerem lub siecią, z której korzysta klient.
10. W najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie Platforma nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie serwerów pocztowych, na które przesyłane są wiadomości e-mail i adresów e-mail klientów, usuwanie lub blokowanie wiadomości e-mail przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez klienta lub czasowe zawieszenie dostępności portalu w przypadku konieczności przeprowadzenia m.in. konserwacji, wymiany sprzętu lub też w związku z rozbudową lub modernizacją portalu.
11. O ile bezwzględne obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści, utratę możliwości korzystania z pieniędzy, utratę czasu, podanie nieprawdziwych informacji, tudzież jakąkolwiek szkodę pośrednią lub wtórną.
X. REKLAMACJE
1. Klient/Konsument jest uprawniony do złożenia reklamacji związanych ze świadczeniem Usługi Portalu, w tym w szczególności dotyczących nieprawidłowości lub przerw w funkcjonowaniu infrastruktury technicznej Platformy.
2. Reklamacje należy składać za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: sklep@norbertpijarski.pl lub w formie pisemnej na adres: NORBIT, Pamięci Katynia 12a lok.4, 26-600 Radom.
3. Reklamacja powinna zawierać dane Klienta/Konsumenta(imię, nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail i numer telefonu) opis okoliczności uzasadniających złożenie reklamacji oraz ewentualne żądanie związane ze złożoną reklamacją.
4. Portal jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej wniesienia lub uzupełnienia, a gdyby to nie było możliwe, do powiadomienia w tym terminie reklamującego o przyczynach opóźnienia i przewidywanym terminie rozpatrzenia reklamacji.
5. Klient/Konsument ma prawo zgłaszać reklamacje dotyczące niewykonania bądź nienależytego wykonania przez Portal usług, w terminie 14 dni od dnia wystąpienia zdarzenia stanowiącego podstawę reklamacji.
XI. ZMIANY REGULAMINU
1. Portal zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w następujących przypadkach:
1) dostosowania do zmian w przepisach prawa,
2) zmian funkcji oferowanych za pośrednictwem Portalu,
3) uruchomienia odmiennych od dotychczas świadczonych usług w Portalu,
4) ulepszonego sposobu zabezpieczenia interesów Klientów/Konsumentów,
5) doprecyzowywania zagadnień budzących wątpliwości,
6) innych niezbędnych do zachowania funkcji Portalu zmian.
2. Portal oświadcza, że zmiany Regulaminu nie stanowi zmiana formy i charakteru prowadzenia Portalu, w szczególności zmiana oprawy graficznej Portalu, dodanie nowych funkcjonalności w Portalu itp. o ile zmiany te nie stoją w sprzeczności z postanowieniami Regulaminu.
3. Zmiana Regulaminu zostanie wprowadzona po uprzednim poinformowaniu Sprzedawców i Klientów/Konsumentów poprzez publikację jednolitego tekstu Regulaminu w Serwisie oraz wysłania jego treści na adres e-mail podany przy rejestracji przez Klienta/Konsumenta (funkcja dostępna w przypadku jej wprowadzenia).
4. Zmiany Regulaminu, oznaczone w sposób niebudzący wątpliwości, są publikowane poprzez umieszczenie informacji o zakresie zmiany w Platformie i powiadomienie Klientów/Konsumentów oraz Sprzedawców o zmianie poprzez wysłanie informacji o zmianie Regulaminu na podany przy rejestracji przez Klienta/Konsumenta adres e-mail (funkcja dostępna w przypadku jej wprowadzenia).
5. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie nie wcześniej niż w terminie 14 dni od dnia poinformowania o zmianie Regulaminu. Klient/Konsument może złożyć oświadczenie o akceptacji lub braku akceptacji nowego Regulaminu. W przypadku braku akceptacji zmienionego Regulamin, Klient/Konsument uprawniony jest do usunięcia konta w Portalu (funkcja dostępna w przypadku jej wprowadzenia).
XII. ROZSTRZYGANIE SPORÓW
1. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich), Portal informuje, że pod
adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ jest dostępna internetowa platforma rozstrzygania sporów drogą elektroniczną ODR (ang. online dispute resolution), stanowiąca punkt dostępu dla Konsumentów i przedsiębiorców pragnących pozasądowego rozstrzygania sporów objętych ww. rozporządzeniem. Platforma ODR służy do pozasądowego rozwiązywania sporów dotyczących towarów lub usług zakupionych przez Internet, w których stroną jest Konsument zamieszkały w Unii Europejskiej.
2. Portal informuje, że nie będzie korzystał z powyższej platformy ODR ani jakiejkolwiek innej formy arbitrażu konsumenckiego w przypadku odrzucenia reklamacji przez Portal (tam, gdzie taka reklamacja dotyczyła usług Platformy), chyba że Portal wyraźnie zakomunikuje Użytkownikowi zgodę na skorzystanie z arbitrażu.
3. Portal informuje, że Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie sporu między Konsumentem a przedsiębiorcą, zwracając się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Informacje dla konsumentów, w tym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy, dostępne są również na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (www.uokik.gov.pl/).
4. Spory pomiędzy Portalem a Użytkownikiem niebędącym Konsumentem będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Portalu.
XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia zamieszczenia go w Platformie Portalu.
2. Sprzedawca i Klient/Konsument może kontaktować się z Portalem w każdej sprawie dotyczącej usług świadczonych na podstawie niniejszego Regulaminu w formie:
a) elektronicznej na adres poczty elektronicznej: ….
b) pisemnej na adres siedziby Portalu.
3. Regulamin jest udostępniany nieodpłatnie w języku polskim za pośrednictwem Platformy.
4. W kwestiach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie znajdują odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta i ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
5. Prawa i obowiązki związane z korzystaniem z Platformy nie mogą być scedowane lub w inny sposób przeniesione na osoby trzecie bez uprzedniej pisemnej zgody Portalu.
6. Jeżeli którekolwiek z postanowień regulaminu są lub staną się niezgodne z prawem, niewykonalne, niekompletne, nieskuteczne lub nieważne, to nie spowoduje to naruszenia skuteczności regulaminu w jego pozostałej części.
7. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu będą rozstrzygane w pierwszej kolejności polubownie przez Strony w drodze negocjacji lub mediacji, a w przypadku niedojścia Stron do porozumienia – przez Sąd Powszechny właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
8. Jeżeli Kupującym jest konsument, informacje w zakresie możliwości skorzystania przez niego z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Portal zastrzega jednak, że co do zasady nie wyraża zgody na pozasądowe rozstrzyganie sporu (o którym mowa w ustawie o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich) z Klientem posiadającym status konsumenta.
9. Regulamin niniejszy wraz z późniejszymi zmianami obowiązuje od dnia 16 listopada 2020 r.
XIV. DANE OSOBOWE
1. Przetwarzanie danych osobowych Klienta/Konsumenta zostało opisane w odrębnych dokumentach – w zależności od formy składania Zamówienia:
a) Zamówienie z logowaniem do aktywnego Konta – szczegóły (funkcja dostępna w przypadku jej wprowadzenia);
b) Zamówienie bez konta – szczegóły.